Lekcja matematyki na stadionie Legii

Drukuj

Przedstawione tematy zajęć są zgodne z podstawą programową i tym samym mogą służyć jako uzupełnienie nauki w szkole. Jednocześnie atrakcyjna forma zabawy z matematyką pozwala na uczenie się „inaczej niż w szkole” i może być również propozycją dla grup pozaszkolnych.
Podczas 90 – minutowych zajęć pracujemy nad dwoma zagadnieniami, wybranymi przez grupę. Metody i formy pracy wykorzystywane podczas zajęć: pytania do uczniów, fragmenty filmów, praca w grupach, praca w parach, praca indywidualna.

Temat nr 1 – Geometria na boisku – Jak zielony prostokąt stał się miejscem widowiska piłkarskiego?
Cel zajęć: Odszukiwanie obiektów i zależności matematycznych w świecie codziennym na przykładzie piłki nożnej w odniesieniu do geometrii i logicznego myślenia.
Grupa wiekowa: 10 – 12 lat (4 i 5 klasa)
Poruszane zagadnienia:
rozpoznawanie figur geometrycznych znajdujących się na boisku (prostokąt, okrąg, okrąg i łuk okręgu),
sprawdzanie, czy dana figura jest okręgiem,
sprawdzanie, czy dany łuk jest fragmentem okręgu,
obliczanie pola i obwodu prostokąta,
porównywanie różnicowe.

Temat nr 2 – Tabele – Skarbnica danych o piłkarskich pojedynkach.
Cel zajęć: Zapoznanie się z różnymi typami tabel. Wyszukiwanie informacji w celu sformułowania odpowiedzi na zadane pytania oraz samodzielne formułowanie pytań.
Grupa wiekowa: 10 – 12 lat (4 – 5 klasa)
Poruszane zagadnienia:
odczytywanie danych z różnego rodzaju tabel,
obliczanie punktów zdobytych przez drużynę,
układanie rankingów.

Tekst i zdjęcia: A.Kawa

Aby obejrzeć galerię, należy kliknąć w zdjęcie.