Profil szkoły

Drukuj


Szkoła Podstawowa nr 321 w Warszawie jest publiczną placówką oświatową. Obecnie w szkole uczy się 1065 uczniów w 40 oddziałach I - VI , oraz w 5 oddziałach przedszkolnych. Kadrę pedagogiczną tworzy118 nauczycieli. W szkole jest zatrudnionych 38 pracowników niepedagogicznych.
 
Naszym celem jest szkoła:

EFEKTYWNA
sprawnie zarządzana, dająca absolwentowi rzetelną wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki na kolejnym etapie edukacyjnym, rozwijająca zainteresowania i wspierająca indywidualny rozwój ucznia.
PRZYJAZNA
dla ucznia, rodzica i pracownika, przekazująca dobre wzorce osobowe, ucząca patriotyzmu, dbałości o własne zdrowie i środowisko, dostosowująca wymagania do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, wyrównująca szanse edukacyjne.
BEZPIECZNA
tolerancyjna, bez przemocy, konsekwentnie przestrzegająca jednolitych zasad wychowawczych ustalonych we współpracy z rodzicami.

Realizujemy cele i zadania określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych.
Nasza szkoła stwarza warunki do rozwoju uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także ich możliwości psychofizyczne.

Do jej zadań należy w szczególności:

  1. realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
  2. respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń- szkoła- dom rodzinny;
  3. rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka koniecznych do rozumienia świata, umiejętności rozumowania oraz wykorzystania wiedzy w praktyce i korzystania z różnych źródeł informacji z zastosowaniem technologii informacyjno- komunikacyjnych;
  4. wychowanie dzieci do właściwego odbioru i wykorzystania mediów;
  5. kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata;
  6. poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
  7. wyposażenie dziecka w umiejętności czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
  8. kształcenie umiejętności posługiwania się językiem polskim, w szczególności dbałość o wzbogacanie zasobu słownictwa uczniów;
  9. sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka  koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym, kształtowania u dzieci dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz  tworzenie środowiska sprzyjającego zdrowiu.

 
Pragniemy, aby nasz absolwent: