Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Nasza szkoła z lotu ptaka
Podczas lekcji

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Uśmiechu, radości i dobrej zabawy nie zabrakło. Pluszowy Miś to symbol dzieciństwa, ulubiona zabawka najmłodszych. Od ponad 100 lat towarzyszy dzieciom na całym świecie. To z nim dzielą się radościami i smutkami, jemu też powierzają największe tajemnice. W tym dniu czytaliśmy dzieciom fragmenty książek o znanych misiach. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały opowieści o Misiu Uszatku, Kubusiu Puchatku. Rozmawialiśmy o misiach ze znanych animowanych filmów dla najmłodszych. Okazało się, że dzieci znają wiele filmów i bajek, których bohaterami są misie. Największą popularnością cieszył się Kubuś Puchatek, Miś Paddington i Miś Yogi. Starsze dzieci wymieniały Misia Faziego i Misia Uszatka.. Dzieci opowiadały o swoich ulubionych misiach- przytulankach, na koniec wykonały portrety misiów, które ozdobiły naszą świetlicę.
Zachęcamy do czytania następujących książek o misiach:

  • Michael Bond - seria o Misiu Paddingtonie
  • Aniela Szkolik–Cholewińska - „Bajki o misiach z czterech stron świata”
  • Czesław Janczarski - seria o Misiu Uszatku
  • Rudyard Kipling "Księga dżungli"
  • Aleksander Alan Milne "Kubuś Puchatek", "Chatka Puchatka"
  • Anna Szymanowska "Przygody misia Guziczka"

Zdjęcia: wychowawcy świetlicy

 


 

Życzliwość rodzi życzliwość

Przyjaźń to wspaniały dar, dzięki któremu budujemy relacje między ludźmi oparte na wzajemnym szacunku, akceptacji, wspieraniu i dzieleniu się z innymi. Międzynarodowy Dzień Życzliwości został ustanowiony w 1973 roku. 21 listopada w świetlicy odbyły się zajęcia mające na celu uświadomienie dzieciom znaczenia radości dla budowania przyjaznych kontaktów między sobą. Dzieci dowiedziały się jak ważne w życiu są pomoc, życzliwość, serdeczność, wsparcie, opiekuńczość. Uświadomiły sobie jak wiele dobrego może zdziałać uśmiech i dobre słowo. Wspomnieliśmy również o Międzynarodowym Dniu Tolerancji obchodzonym 16 listopada. Naszym zadaniem było uświadomienie dzieciom, że ludzie bardzo różnią się od siebie i zarazem mają wiele cech wspólnych. W tym dniu czytaliśmy dzieciom bajki, których treść uwrażliwiała je na losy innych ludzi, zwierząt, a także roślin i przedmiotów.
Do czytania proponujemy książki:

  • „Opowieść o błękitnym psie” - Beaty Majchrzak
  • „Na wszystko jest sposób” - Renaty Piątkowskiej

oraz wiersze:

  • „Piękne zwyczaje” - Czesława Janczarskiego
  • „Szklanka Przechwalanka” - Hanny Niewiadomskiej
  • „Samochwała” - Jana Brzechwy

 

,,Być uprzejmym i życzliwym, to znaczy posiadać umiejętność przyjaznego współżycia z innymi ludźmi. Dziecko nauczone tych wartości w swym najbliższym środowisku rodzinnym będzie równie uprzejme i życzliwe w społeczeństwie."
Brigitte Beil

Zdjęcia: wychowawcy świetlicy

 


 

Moja ojczyzna - Polska

Początek listopada poświęciliśmy na zapoznanie uczniów z historią państwa polskiego. Przypomnieliśmy dzieciom legendę o początkach państwa polskiego „O Lechu, Czechu i Rusie”.
Z okazji Święta Niepodległości mówiliśmy o polskich symbolach narodowych, dzieci rysowały godło Polski. Wymienialiśmy najstarsze miasta Polski, odszukiwaliśmy je na mapie i poznawaliśmy legendy ich powstania. Czytaliśmy dzieciom legendy związane z Warszawą - „Piast Kołodziej” - o początkach dynastii Piastów - rodu, z którego pochodzili pierwsi królowie Polski, „Złota Kaczka” „Wars i Sawa”, „Warszawska Syrenka”, „Bazyliszek”. Uczniowie wysłuchali legend związanych z Krakowem - „O smoku wawelskim”, „O hejnale mariackim”. Dzieci poznały również legendę mówiącą o Gnieźnie - „O królu Popielu”, Poznaniu - „Poznańskie koziołki” i o Toruniu - „Toruńskie pierniki”.
W grupach organizowane były konkursy ze znajomości treści wysłuchanych legend, dzieci odgadywały zagadki, rozwiązywały rebusy i krzyżówki tematyczne.
Prace dzieci z klasy IF wykonane na konkurs plastyczny „Czytamy legendy” - Hubert Banasik, Iza Zaremba, Zuzia Jaroszek, Martynka Anczkiewicz, Wiktoria Maciejewska, Julia Zalesińska.

Zdjęcia: wychowawcy świetlicy

 

 


 

Akademia Pana Kleksa

W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” we wrześniu i październiku, podczas zajęć czytelniczych w świetlicy klasa IIF czytała „Akademię pana Kleksa” Jana Brzechwy. Książka wprowadziła nas w zaczarowany świat dziecięcej wyobraźni i fantazji. Tytułowy bohater, kochany i szanowany przez uczniów, potrafił dosłownie wszystko: unosił się w powietrzu, znał myśli swoich podopiecznych, miał magiczne oko, które wysyłał gdziekolwiek zechciał. Posiadał pompkę powiększającą, a na obiad zjadał kolorowe motyle. Pan Kleks żył w przyjaźni z postaciami z sąsiednich bajek, jego pomocnikiem był gadający szpak Mateusz, który wymawiał tylko końcówki wyrazów. Sama Akademia była również miejscem magicznym. Chłopcy przebywali w niej chętnie, zdobywali umiejętności, których nie nauczyliby się w normalnej szkole. Uczyli się kleksografii, przędzenia liter i leczenia chorych sprzętów. Z pryszniców spływał pieniący się sok owocowy, a nagrodą za wybitne osiągnięcia w nauce były barwne piegi. Świat Akademii pana Kleksa przepełniony był fantastyką i bardzo trudno o nim zapomnieć. Po przeczytaniu książki odbył się quiz ze znajomości jej treści oraz konkurs plastyczny związany tematycznie z lekturą.


Quiz ze znajomości książki - maksymalną liczbę punktów zdobyli: Martyna Kempa, Patrycja Prus, Martyna Włoch, Natasza Zadrożna i Antek Kupiecki.

Laureaci konkursu plastycznego: „Akademia pana Kleksa” – I miejsce: Martyna Kempa, II miejsce: Andżelika Drygała, III miejsce: Mateusz Zegar.


Zwycięzcom gratulujemy !
Zachęcamy do czytania kolejnych fantastycznych opowieści Jana Brzechwy o panu Kleksie są to: Podróże pana Kleksa oraz Tryumf pana Kleksa.

Zdjęcia: wychowawcy świetlicy

 


 

14 października - Dzień Komisji Edukacji Narodowej

Dzień Nauczyciela to popularna nazwa Dnia Komisji Edukacji Narodowej. Obchodzony jest na pamiątkę powstania Komisji Edukacji Narodowej, utworzonej z inicjatywy króla Stanisława Augusta Poniatowskiego na mocy uchwały Sejmu Rozbiorowego z dnia 14 października 1773r. Dzień Nauczyciela to szczególne święto i dzień, w którym możemy wyrazić swoją wdzięczność wychowawcom i opiekunom, podziękować za cały trud wnoszony w naszą edukację i wychowanie. W świetlicy z tej okazji odbyło się szereg pogadanek na temat pracy nauczycieli. W tym dniu czytaliśmy wiersze: „Nasza Pani” Wiery Badalskiej, „Nauczycielka” i „Piosenka o Naszej Pani” Tadeusza Kubiaka oraz „Nasza Pani” Wandy Grodzieńskiej. Zastanawialiśmy się, co możemy zrobić, aby każdy dzień w szkole był miły i przyjemny? Co sprawia największą przyjemność nauczycielom i dlaczego? Kiedy jest im przykro i smutno?  Już od kilku dni dzieci rysowały piękne laurki, bukiety z kwiatami dla swoich ulubionych pań i panów. Życzenia i prezenty od swoich uczniów dostali zapewne wszyscy wychowawcy i ulubieni opiekunowie.

Zdjęcia: wychowawcy świetlicy

 


 

Nasza stolica - Warszawa

W październiku przenieśliśmy się do fantastycznego świata polskich, starych legend dotyczących naszej stolicy. Uczniowie poznali historie Warsa i Sawy, Warszawskiej Syrenki, Bazyliszka,  Złotej Kaczki, a każda z wysłuchanych  legend miała w sobie coś pouczającego. Dzieci dowiedziały się skąd pochodzi herb naszej stolicy, jak wyglądało życie mieszkańców Warszawy przed kilkuset laty. Rozmawialiśmy również o czasach współczesnych, oglądaliśmy albumy i widokówki przedstawiające zabytki, pomniki i ważniejsze miejsca w Warszawie. W młodszych  grupach były organizowane konkursy plastyczne związane z Warszawą, a w starszych konkursy wiedzy o Warszawie „Czy znasz swoje miasto?”.
Laureaci konkursu plastycznego „Warszawa nocą” - kl. I D – Ala Chychłowska, Zosia Kulińska, Zuzia Kuncman, Natalia Makarewicz, Julia Pacuska, Kuba Ślubowski.
Klasowe konkursy wiedzy o Warszawie w klasach II – wyróżnienia:
Klasa II A – Kacper Czarnocki, Michał Giętkowski, Marta Tyrkiel
Klasa II B – Dawid Borkowski, Michał Iwanicki, Natalia Rozbiewska
Klasa II C – Maciej Adamkiewicz,  Oliwier Bogucki, Anna Kowalik
Klasa II D – Jan Laskowski, Joanna Olendzka, Cezary Pawlak
Klasa II E – Izabela Łucka, Małgosia Ulińska, Ola Sosnowska
Klasy II F –  Karolina Jaczyńska, Martyna Kempa, Patrycja Prus
Międzyklasowy konkurs wiedzy o Warszawie w klasach III:
I miejsce – klasa III E
II miejsce – klasa III G
III miejsce – ex aequo klasa III A, III B i III C.
Wszystkim gratulujemy!
Polecamy do czytania książkę Artura Oppmana „Legendy warszawskie”.

Zdjęcia: wychowawcy świetlicy

 

 


 

Z wizytą w bibliotece

Na początku roku szkolnego odwiedziliśmy bibliotekę szkolną. Panie bibliotekarki wyjaśniły najmłodszym czytelnikom zasady funkcjonowania biblioteki. Zapoznały dzieci z księgozbiorem i zasadami wypożyczania książek, wskazywały regały z literaturą dla najmłodszych i pomagały w wyborze odpowiednich pozycji książkowych. Rozmawialiśmy o tym, jak dbać o książki, jak je szanować, aby służyły nam bardzo długo. Panie opowiadały nam o książkach. Niektóre mogliśmy oglądać tylko na miejscu, ale i tak każdy znalazł książkę dla siebie. Zostaliśmy pochwaleni za dużą wiedzę na temat książek i ogromną chęć czytania. Obiecaliśmy, że będziemy często tutaj wracać.
Zapraszamy wszystkich do biblioteki i do czytania.

Zdjęcia: A. Warda

 

 


 

Czytające Szkoły

„Książki, to są najlepsi Twoi przyjaciele. Nie wyśmieją, nie zdradzą, a nauczą wiele.”
Jan Rak

logo1logo2

W roku szkolnym 2014/2015 nasza szkoła przystąpiła do programu edukacyjnego „Czytające Szkoły” w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.
Istotą programu jest codzienne czytanie dzieciom dla przyjemności 15-20 minut o stałej porze.
Głośne czytanie dzieciom ma ogromny wpływ na ich rozwój. Ćwiczy uwagę, pamięć, rozwija wyobraźnię i myślenie. Głośne czytanie rozwija zasób słownictwa, kształtuje nawyk czytania, uczy wyciągania wniosków. Dzieci, którym się czyta, doskonale potrafią ocenić postępowanie bohatera i uzasadnić swoją ocenę. Książki uczą dzieci odróżniania dobra od zła, zachęcają do refleksji nad konsekwencjami własnych słów i czynów, mają wpływ na kształtującą się osobowość.
Pamiętajmy, że czytane książki powinny być dostosowane do wieku dziecka.
Fundacja ABCXXI opracowała kryteria wyboru książek do głośnego czytania dzieciom oraz Złotą Listę najbardziej polecanych tytułów. Informacje dostępne są na stronach:
www.calapolskaczytadzieciom.pl oraz www.rodzinneczytanie.pl
Zachęcamy do czytania dzieciom, aby były mądre, dobre i szczęśliwe.

Więcej informacji na temat realizacji programu znajduje się w zakładce Świetlica - Cała Polska Czyta Dzieciom.

Liderem programu w naszej szkole jest pani Anna Warda.

 


 

Wednesday the 27th. | Wszelkie prawa zastrzeżone | Programowanie PEPE99.COM
Copyright 2012

©

Template © |