Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Nasza szkoła z lotu ptaka
Podczas lekcji

Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją r.szkol. 2015/2016

Drukuj

Nasza szkoła przystąpiła do III edycji programu „Szkołą przyjazna uczniom z dysleksją”, który obejmuje lata szkolne 2014/2015 oraz 2015/2016.
Projekt adresowany jest do Szkół Podstawowych i Gimnazjów m. st Warszawy i okolic.
Celem projektu "Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją" jest zwiększenie szans edukacyjnych i życiowych uczniów z dysleksją lub trudnościami w nauce czytania i pisania przez udzielenie im specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Organizacja pomocy opiera się na „Modelowym systemie profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją”, który stanowi wzorzec postępowania wobec uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz jest zgodna z założeniami projektu rozporządzenia MEN dotyczącego pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Program pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Celem programu jest:

  • Wdrożenie filozofii szkoły przyjaznej z dysleksją.
  • Wdrożenie strategii najskuteczniejszej pomocy uczniom z dysleksją.
  • Przekonanie środowiska szkolnego/lokalnego (uczniów, rodziców, nauczycieli, JST) o konieczności i celowości stałej pracy z dziećmi z dysleksją rozwojową w celu wyrównania szans edukacyjnych.
  • Popularyzowanie wiedzy na temat dysleksji oraz sposobów rozpoznawania i zaspokajania potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się.
  • Określenie aktualnego stanu opieki nad uczniami z dysleksją rozwojową (ryzykiem dysleksji) w szkołach województwa (stołecznego).

 

Informacje o działaniach w roku szkolnym 2014/2015 można znaleźć w zakładce Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją - I rok programu.


 

Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji

Harmonogram działań w Tygodniu Świadomości Dysleksji "Mogę. Umiem. Potrafię!"

 


 

Tydzień dysleksji w naszej szkole

Za nami obchody Tygodnia Świadomości Dysleksji, które w tym roku obchodzone były pod hasłem „Mogę. Umiem. Potrafię!”. W naszej szkole dużo się działo i każdy znalazł coś dla siebie. Zarówno dyslektycy jak i pozostali uczniowie mieli możliwość zmierzyć się z własnymi słabościami i pokazać w czym są dobrzy. Nie zabrakło również atrakcji dla rodziców, którzy w tym roku odgrywali bardzo ważną rolę podczas wspólnego dyktanda z dziećmi. 

Obchody rozpoczęliśmy od szkolenia dla rodziców uczniów klas pierwszych, którzy zostali zapoznani z tematyką „Jak pomóc dziecku w nauce czytania i pisania”. Spotkanie skierowane było do rodziców, którzy chcieli zdobyć praktyczne umiejętności podczas nauki czytania ze swoim dzieckiem. Rodzice często pomimo wielu chęci nie posiadają wiedzy i umiejętności z zakresu technik czytania. Podczas szkolenia specjaliści krok po kroku przedstawili etapy nauki czytania, metody pracy, wskazówki podczas czytania, zaprezentowali pomoce dydaktyczne wspomagające proces czytania. Spotkanie cieszyło się dużą popularnością i zgromadziło liczną grupę rodziców.
Na czas obchodów na korytarzu szkolnym były umieszczone ważne informacje dotyczące tematyki dysleksji. Aby trafić do szerszej grupy odbiorów dodatkowo umieściliśmy ważne informację na stronie internetowej szkoły. Rodzice mogli zapoznać się z taką tematyką jak: Co to jest dysleksja rozwojowa? Gdzie można zdiagnozować dysleksję? Przydatne adresy. Zasady pracy z dzieckiem. Warto przeczytać.
W naszej szkole staraliśmy się aby każdy uczeń, nie tylko dyslektyk włączył się w obchody. Uczestnicy zajęć terapii pedagogicznej na przerwach zapraszali swoich kolegów i koleżanki do wspólnego grania w ciekawe gry dydaktyczne, które często wykorzystujemy na zajęciach. Zabawa była bardzo fajna i każdy mógł spróbować swoich sił.
Młodsi uczniowie zostali zapoznani z postacią wielkiego dyslektyka- Andersena. Klasom pierwszym czytała bajki dyrekcja naszej szkoły pod hasłem ”Czytaj z radością, słuchaj z przyjemnością”. Dzieci w miłej atmosferze przeniosły się w świat baśni i nieznanych tajemnic. Nieco starsi uczniowie wykonywali ilustrację do wybranej baśni nie podając jej tytułu. Prace poszczególnych klas zostały wywieszone na korytarzu szkolnym. Na podstawie ilustracji starsi uczniowie zgadywali tytuły. Dzięki temu konkursowi wielu starszych uczniów ponownie sięgnęło do baśni aby bezbłędnie odgadnąć tytuł. W tej konkurencji zwyciężyła Aleksandra Słupska z klasy 6b.
Sprawdzając umiejętności grafomotoryczne naszych młodszych uczniów odbył się konkurs „Żeby kurka nie bazgrała”. Uczniowie wykonywali ciekawe wzory graficzne, które w efekcie dały bardzo ładne i kolorowe prace.
Starsi uczniowie wykonywali prace pod tytułem „Trudne zwierzątko”. Na wystawie zebrało się bardzo dużo, ciekawie wykonanych prac jednak nasze serca zdobył szczur wykonany prze Neolie Szymańską z klasy 1d.
Nasza szkoła wzięła udział również w grze terenowej na Starym Mieście. Reprezentacja dyslektyków w składzie: Katarzyna Smyda, Ada Chychłowska, Filip Saneluta i Maciej Ręgerowicz zmierzyła się z siedmioma konkurencjami z różnych kategorii. Okazało się, że pomimo tego, że każdy był z innej klasy uczestnicy nawzajem się uzupełniali i żadnego problemu nie sprawiło im dotarcie do mety. Gratulujemy!
Podsumowaniem naszego Tygodnia Dysleksji było wspólne dyktando dyslektyków i nie dyslektyków oraz życzliwych im osób. Uczniów wspierali rodzice, dziadkowie, ciocie, bracia i siostry. Pisanie dyktanda zawsze traktowane było jaka sytuacja stresująca. Jednak tym razem czując wsparcie i pomoc innej osoby, dzieci były zrelaksowane i nie przejmowały się tym, że popełnią błędy ortograficzne. Najważniejsza była dobra zabawa i wspólne spędzenie czasu. Na dyktando przyszła bardzo liczna grupa osób.

Zwycięzcą okazały się drużyny następujące drużyny:

  • klasa 6- Agnieszka Tratkiewicz z osobą towarzyszącą
  • klasa 5- Magdalena Olszewska z osobą towarzyszącą
  • klasa 4- Mikołaj Łukomski z osobą towarzyszącą
  • klasa 3- Weronika Chabowska z osobą towarzyszącą

 

Dziękujemy bardzo serdecznie za włączenie się w obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji wszystkim uczniom, nauczycielom, rodzicom.

Zdjęcia: A. Kołakowska



 

Sunday the 19th. | Wszelkie prawa zastrzeżone | Programowanie PEPE99.COM
Copyright 2012

©

Template © |